ZTM chcę skrócić trasę linii 24

Zarząd Transportu Miejskiego przygotował projekt zmian w układzie komunikacyjnym, które wejdą w życie po otwarciu centralnego odcinka II linii metra. Jedna nich przewiduje skrócenie trasy linii 24 od strony Bemowa do ronda Wiatraczna. Wprowadzenie zmian oznacza, iż bezpośrednio z Grochowa Północnego do Centrum będzie jeździła tylko linia 9.

"Szóstka" powraca

Skrócenie linii 24 do "Wiatraka"  pozwoli uzyskać na pętli Gocławek miejsce dla powracającej "szóstki", a także często kursującej linii 9, która ma wozić pasażerów z częstotliwością - 5 minut w godzinach szczytu, 7 - 8 minut poza godzinami szczytu i w święta.

Oprócz wspominanej linii 9 z Gocławka według propozycji ZTM mają kursować: linia 3 na trasie:  Annopol - Rembielińska - Odrowąża - 11 Listopada - Targowa - Zamoyskiego - Grochowska – Gocławek - Częstotliwość kursowania - 10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza godzinami szczytu i w święta oraz linia 6 na trasie: Koło - ... - Jagiellońska - Targowa - Grochowska - Gocławek. Częstotliwość - 10 minut w szczycie, 15 minut poza godzinami szczytu i w święta.

Warto również dodać, że rozkład "trójki" zostanie skoordynowany z rozkładem linii 6 i 25.

Do Centrum tylko 9

"Szanowni Państwo, chciałbym zwrócić Państwa uwagę na planowaną korektę tras tramwajowych po otwarciu II linii metra, a konkretnie wycofania linii 24 na odcinku Rondo Wiatraczna-Pętla Gocławek. Po tej zmianie dojazd do Centrum dla mieszkańców Grochowa Północnego zapewniać będzie jedynie linia 9, co w mojej opinii jest niewystarczające. Może warto przyjrzeć się bliżej sprawie
i spowodować dyskusję na ten temat" - pisze w liście do naszej redakcji - Karol Stępień

Konsultacje do końca czerwca

Pasażerowie komunikacji swoje uwagi będą mogli przekazywać także pocztą tradycyjną - ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa, z dopiskiem "konsultacje" lub elektroniczną - konsultacje@ztm.waw.pl, a także w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM.

Czekamy na P+R

Nieciekawy los ciągle rozbudowującego się Grochowa Północnego zapewne rozwiązałaby budowa dużego węzła przesiadkowego w rejonie węzła Marsa wraz z rozbudowaną i przeniesioną pętlą tramwajową. Niestety, inwestycji tej, planowanej od 2006 roku nie ma dziś nawet w wieloletnim planie inwestycyjnym stolicy...
Źródło: Portal Twoja Praga
2014-04-28 20:32 1088

Komentarze

Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz

Twój mail będzie nie widoczny.