Zajezdnia autobusowa "Ostrobramska"
Teren zajezdni o powierzchni 89 264 m2 jest ograniczony ulicami: Ostrobramską, Marii Rodziewiczówny i Jubilerską.
Projekt zajezdni opracowało w 1964 roku Przedsiębiorstwo Projektowania Budownictwa Miejskiego "Miastoprojekt Stolica - Południe". Autorami technologicznej części projektu byli inż. Edward Laskus i inż. Józef Sowilski.
Obiekt rozpoczął rozpoczął działalność 21 lipca 1969 roku.
Pod koniec lat 80-tych XX wieku rozbudowano zaplecze o nową halę obsługi codziennej i myjni oraz nową halę diagnostyki.
W 1994 roku przebudowano budynek dyspozytorni.
Wg stanu na dzień 26 stycznia 2011 roku zajezdnia miała na stanie 298 autobusów.
W 2014 roku docieplono i zmodernizowano budynki na terenie zajezdni.
No początku 2015 roku do zajezdni Ostrobramska dotarły pierwsze nowe przegubowe autobusy marki Solbus napędzane skroplonym gazem (LNG).
Ciekawostki
- Było to pierwsza powojenna zajezdnia autobusowa po praskiej stronie Wisły.
- Jest obecnie największą zajezdnią autobusową w Warszawie.
- W zajezdni garażuje też część zabytkowych autobusów Klubu Miłośników Komunikacji Miejskiej.
- Do 2006 roku zajezdnia posiadała numer R-10.
Źródło: Portal Twoja Praga
Komentarze
Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy