Poniedziałek, 26 Czerwca 2017 - Jana, Pawla

"Zachowanie wobec klienta" - najlepszy WOM w Warszawie

Wydział Obsługi Mieszkańcow na Pradze Południe zdobył I miejsce pod względem "zachowania wobec klienta" w badaniu warszawskich WOM-ów przeprowadzonym na zlecenie Ośrodka Konsultacji i Dialogu Społecznego.

W listopadzie ub.r. firma IQS&Quant na zlecenie Ośrodka Konsultacji i Dialogu Społecznego przeprowadziła w 13 dzielnicach Warszawy, w których działają Wydziały Obsługi Mieszkańców, badanie mające na celu ocenę obsługi Interesantów. Do przeprowadzenia badań użyto metody pn. "tajemniczy klient". Ocenie podlegały m.in.: wydawanie dowodu osobistego po raz pierwszy, wymiana dokumentów, przyznawanie dodatku mieszkaniowego, wyrażanie zgody na podnajęcie lokalu komunalnego, wydawanie decyzji na rozbiórkę, wydawanie zaświadczeń potwierdzających dane objęte ewidencją działalności gospodarczej, a także zgłaszanie spraw przez Interenet.

WOM Pragi Południe zajął II miejsce w Warszawie, natomiast pod względem "zachowania wobec klienta" był najlepszy w całym mieście!

W badaniu "tajemniczy klient" okazało się że południowopraski urzędnik jest uprzejmy, natychmiast zajmuję się sprawą (nigdy nie próbuje odesłać interesanta), sprawnie i profesjonalnie załatwia sprawę, ani nie okazuje zniecierpliwienia nawet wobec bardzo wymagających klientów. Urzędnik, wyjaśniając nawet najbardziej zawiłe sprawy, stara się używać zrozumiałej terminologii, wyjaśnia jakie dokumenty są niezbędne, a także informuje o wszystkich wymaganych opłatach. 90 procent interesantów uznało, że urzędnik pracujący w WOM na Pradze Południe jest kompetentny.

Wśród spraw, które można poprawić w pracy południowopraskiego WOM klienci wymieniali głownie: nie najlepszy dostęp do wniosków, brak bezpłatnych gazetek urzędu oraz brak informacji o opłatach manipulacyjnych pobieranych przez bank. Klienci chętnie skorzystali by też z pomocy urzędników przy wypełnieniu wniosków oraz uzyskali informację o załatwionej sprawie przez telefon.

Naczelnik Wydziału Obsługi Mieszkańców Dariusz Zemła zapewnia, że wszystkie krytyczne głosy interesantów zostaną wzięte pod uwagę i wykorzystane w celu podnoszenia jakości pracy Wydziału.
Źródło: Urząd Dzielnicy Praga Południe
2006-03-13 17:50 268

          

Komentarze

Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz

Twój mail będzie nie widoczny.