Fotoradar juz stoi, wkrótce zacznie "zarabiać"

Superradar na skrzyżowaniu Ostrobramskiej i FieldorfaPierwszy superradar na Pradze Południe został ustawiony przy skrzyżowaniu ulic Ostrobramskiej i Fieldorfa. Zacznie działać już za kilka dni kiedy zakończą się wymagane odbiory techniczne.

Zainstalowany na praskim skrzyżowaniu nowoczesny superradar powiększył pulę dotychczas już działających w Warszawie, z których pierwszy i zarazem najsłynniejszy - ze skrzyżowania ulic Jana III Sobieskiego i Witosa potrafił zaledwie w ciągu jednego miesiąca "zarobić" ponad 1 mln zł.

Nowe, widoczne z daleka urządzenie będzie rejestrować nie tylko kierowców przekraczających dozwoloną prędkość ale także - dzięki wbudowanej w jezdnię pętli indukcyjnej - również tych przejeżdżających na czerwonym świetle. Szczególnie uważać muszą kierowcy samochodów ciężarowych, ponieważ urządzanie posiada możliwość identyfikacji typu pojazdu a tym samym zweryfikowania czy kierowca posiada odpowiednie uprawnienia do wjazdu w określone strefy ograniczenia tonażowego.

Oczywiście, jak przystało na superrradar, urządzenie może śledzić naraz kilka aut jadących w różnych kierunkach.

Prędkość poza szczytem

Najwięcej zarejestrowanych wykroczeń przez już działające w stolicy superradary dotyczy nadmiernej prędkości. Najwięcej takich przypadków zdarza się w godzinach 17.00 - 7.00 oraz przez całą dobę w weekendy. Jak tłumaczy Monika Niżniak, rzeczniczka straży miejskiej, kierowcy przekraczają prędkość średnio o 40 km/h. Rekordziści na odcinkach gdzie obowiązuje ograniczenie prędkości do 60 km/h jechali nawet 160 km/h.

Średnio 300 zł

Kierowcy, których zdjęcia zostały zarejestrowanie przez urządzenie dostaną wezwania do zapłaty najmniej 100 zł, a najwięcej ok. 1000 zł. Większość wystawianych mandatów "kosztuje" 300 zł.

Czy nowy superradar ustawiony na tym jednym z najbardziej niebezpiecznych skrzyżowań Pragi Południe podniesie jego bezpieczeństwo? Czy też będzie "zarabiał" na kolejne w okolicy? Czas pokaże...
Źródło: Portal Twoja Praga
2012-12-29 09:46 1009

Komentarze

Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz

Twój mail będzie nie widoczny.