Akcja Labirynt w nowej siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia

Akcja Labirynt to nowatorski projekt, który odbył się ramach programu edukacyjnego Chopin Open w dniach 10 maja - 2 czerwca 2010 w nowej siedzibie Orkiestry Sinfonia Varsovia w dawnym Instytucie Weterynarii przy Grochowskiej 272. Podobnie jak wyprzedzające go warsztaty dla nauczycieli (29 marca w Teatrze Wielkim), przedsięwzięcie to zorganizowane było przy współpracy ze stołecznym Biurem Edukacji.

Codziennie w warsztatach brało udział 100-140 uczniów warszawskich szkół podstawowych, a w sumie w całym projekcie około 2500 dzieci w wieku 6-12 lat.

Labirynt był ścieżką, na której znajdowało się 8 warsztatów trwających po około 20 minut. Na koniec każdego z nich dzieci otrzymywały na swoich dyplomach stemple potwierdzające zdobycie sprawności takich, jak np. sprawność performera, reżysera dźwięku, melodysty, dźwiękowca filmowego czy podróżnika dyliżansowego.

Po drodze szukały też odpowiedzi na pytania zawarte w instrukcji. Atmosfera tajemniczego, starego budynku oraz duch rywalizacji wyraźnie rozbudziły kreatywność i nastawienie poznawcze dzieci.

Organizatorzy otrzymali wiele bardzo pozytywnych opinii nauczycieli uczestniczących w Labiryncie. Dzięki nim oraz utrzymującemu się zainteresowaniu szkół kolejnymi edycjami projektu, śmiało można powiedzieć, że Akcja Labirynt odniosła sukces.

Świetne recenzje Labiryntu są też znakomitą promocją idei „La Folle Journee – szalone dni muzyki”, bowiem zarówno nauczyciele jak i uczniowie zachęceni nowym podejściem do edukacji muzycznej w programie Chopin Open zaciekawieni są również nową swobodną formułą festiwalu muzycznego.

Ponadto Biuro Edukacji poprzez warszawską sieć dzielnicowych koordynatorów edukacji kulturalnej dotarło z informacją o Festiwalu Chopin Open do wszystkich szkół.

To co wyróżnia Akcję Labirynt na tle muzycznej oferty dla szkół, to oparcie warsztatów na zabawie, aktywności dzieci i szukaniu pomostów między współczesnym, znanym z mediów światem dźwiękowym, a tzw muzyką „poważną”, śmiałe używanie nowych technologii i wprowadzenie w sztukę współczesną.

Z zebranych opinii nauczycieli warto przytoczyć niektóre sformułowania takie jak: „nasze dzieci są zachwycone i zainteresowane”, „dawno nie widzieliśmy naszych uczniów tak poruszonych i zmotywowanych”, „bardzo potrzebna akcja, oby można było ją powtarzać”, „myślałam, że to kolejny nudny projekt o muzyce - jestem zaskoczona i zachwycona”, „bardzo ciekawy projekt, może warto go zrobić dla gimnazjum?”.

Akcja Labirynt na pewno była strzałem w dziesiątkę, więc powtórzenie jej jesienią jest świetnym pomysłem”.
Źródło: Urząd Dzielnicy Praga Południe
2010-06-08 15:52 1047

Komentarze

Ten materiał nie ma jeszcze komentarzy

Dodaj komentarz

Twój mail będzie nie widoczny.